Endret: 19 okt 2016     Opprettet: 20 jun 2011

Fellesavtale for fibernett starter 1. juli

På årsmøtet for Solsiden 7 den 26. april 2011, ble det enstemmig vedtatt å gå inn for en fellesavtale for fibernett fra selskapet Lynet Internett. Denne avtalen vil gi alle sameiere fibernett med en hastighet på 5/1Mbit/s (ned-/opplastingshastighet), som faktureres med 79 kr/mnd over husleia. Fellesavtalen vil bli innført fra og med 1.7.2011, og husleia vil følgelig øke fra samme dato.

Din leilighet vil fra 1.7.2011 følgelig bli tilknyttet Lynet uten at du trenger å gjøre noe. Fibernettet vil bli levert på samme kabel som analog telefon/ADSL. Merk derfor følgende:

  • Hvis din leilighet allerede er tilkoblet ADSL leverandør gjennom denne kabelen så må du selv som eier av leiligheten ta kontakt med Lynet hvis du ønsker å bytte til Lynet.
  • Hvis din leilighet har analog telefon/trygghetsalarm må du også selv kontakte Lynet for å få koblet til fibernett fra Lynet. Dersom du i dette tilfelle ønsker å beholde analog telefon/trygghetsalarm, kan Lynet montere en dobbelkontakt i din leilighet (en kontakt for tilkobling analog telefon/ trygghetsalarm og en kontakt for fibernett fra Lynet). En dobbelkontakt koster 150kr å få montert.
  • Dersom du ikke ønsker å beholde din eksisterende internett leverandør (for eksempel GET), må du selv sørge for å si opp din eksisterende internettavtale for å unngå eventuelle dobbelkostnader.
  • Har din leilighet allerede Lynet internett abonnement har du mulighet til å nedgradere hastigheten til fellesavtalen fra 1.7.2011. For å ordne dette må du selv ta kontakt med Lynet.
  • Ønsker du høyere hastighet enn hva fellesavtalen gir, kan dette bestilles til følgende priser (merk at 79kr/mnd vil bli fakturert din leilighet over husleia selv om du oppgraderer): Torden (10/5 Mbit/s) 97 kr/mnd, Lyn (50/10 Mbit/s) 199 kr/mnd, Olja Lyn (100/25 Mbit/s) 349 kr/mnd eller Olja Lyn XXL (250/50 Mbit/s) 899 kr/mnd.

Alle leiligheter vil bli fakturert 79kr/mnd over husleia selv om du ønsker å beholde din eksisterende internett leverandør.

Er din leilighet ikke koblet opp eller du har problemer vedrørende leveransen fra Lynet 1. juli eller senere så ta kontakt med Lynet på telefon:

21 99 33 66 (sentralbord) kl 10-18, mandag-fredag